Modal

Hac | Hac Örnek Program

ÖRNEK HAC PROGRAMI 40 GÜNLÜK (NORMAL  / MÜSTAKİL)

1. Gün : İstanbul  Cidde
Atatürk Hava Limanı Dış hatlar Giden Yolcu Salonu THY Kontuarında …:…’de buluşma;
Görevlilerimiz nezaretinde İhram giyme ve toplu niyet sonrası, Check in işlemlerini müteakip Pasaport kontrol’den geçerek uçağa bineceğimiz salona geçiyoruz.THY’nin TK……. Seferi ile ….:…’de Cidde’ye uçuyoruz. Varış : …:.... Hac Havalimanında Pasaport ,Bagaj ve Gümrük işlemleri sonrası Türsab Görevlilerince karşılanma. (Uzun beklemeye hazırlıklı olunuz, işlemler 3 ile 10 saat arası sürebilir.) Otobüs tahsis işlemleri sonrası Mekke’ye hareket. Yaklaşık 1,5 saatlik yolculuk ardından İstikbal bölgesinde Pasaport teslim (yaklaşık 2 saat sürebilir) işlemleri sonrası otobüsümüze verilecek Mürşid ile Mekke’ye girişi müteakip ... Nolu Mektep görevlileri ile otelimize varış. Odalarımıza yerleşme ve dinlenme.

2. Gün : MEKKE
Verilecek saatte Lobide buluşma sonrası, topluca görevlilerimiz nezaretinde Kabe’ye gidiş. Umre ibadetinin yapılması sonrası otelimize dönüş ile serbest zaman.

3. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : Haccın Faziletleri. / İbadet için serbest gün.

4. Gün : MEKKE – Ziyaretler
Sabah Kahvaltıyı müteakip 07:30’da Lobide buluşma. Mekke Ziyaretleri sonrası Haremde öğle namazı

5. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : Haccın Faziletleri. / İbadet için serbest gün.

6. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : İhram ve Yasakları / İbadet için serbest gün.

7. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : Hac Menasiki  / İbadet için serbest gün.

8. Gün : MEKKE
İbadet için serbest gün

9. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : HAC Operasyonu. / HAC hazırlıkları.

10. Gün : MEKKE - TERVİYE
TERVİYE GÜNÜ / 02:00 – 08:00 arası MİNA’ya çıkış.

11. Gün : MEKKE - ARAFAT
ARAFAT’a çıkış. / Öğle ile İkindi namazını cem-i takdim ile Öğle namazı vaktinde eda ettikten sonra toplu olarak Haccın en önemli ruknü olan “ARAFAT VAKFESİ”ni yapıyoruz. Vakfe sonrası  DUA’nın merkezinde günün geri kalan kısmını DUA-ZİKİR ve TEFEKKÜR’le değerlendiriyoruz. Akşam namazı vakti girdikten sonra MÜZDELİFE’ye intikal için sıramızı bekliyoruz.

12. Gün : MEKKE – MÜZDELİFE ( KURBAN BAYRAMI 1. Gün )
Akşam ile Yatsı namazını Cem-i tehir ile Müzdelife’de eda edip, Şeytan taşlama için gerekli 49 adet taşı topladıktan sonra geceyi Müzdelife’de geçiriyoruz. Sabah namazını müteakip “MÜZDELİFE VAKFESİ”ni eda ettikten sonra; Şeytan taşlama görevimizi yapmak üzere, topluca Kafile halinde MİNA’ya doğru yürüyüşe geçiyoruz.  Yaklaşık 4,5 Km’lik yolculuk sonrası “Büyük Şeytan”a 7 taş atıyoruz, ardından Mekke’ye otelimize doğru yürüyoruz. Bayramlaşma sonrası “Kurbanlarımızın kesilmesi” ile “tıraş olup” İhram’dan çıkıyoruz. ( İhram yasakları’nın bir kısmı devam ediyor. )

13. Gün : MEKKE – ( KURBAN BAYRAMI 2. Gün )
“Farz Tavafı ve Haccın Sayi”ni yapmak üzere gece 02:00’de Lobide toplanarak Kafile ile beraber görevlilerimiz nezaretinde Kabe’ye intikal ediyoruz.  Farz Tavafı ve Haccın Say’ini eda ettikten sonra Sabah namazını müteakip otelimize dönüyoruz. İstirahat sonrası; Yatsı namazını müteakip verilecek saatte Lobide toplanarak; Şeytan taşlama görevimizi yapmak üzere Mina’ya doğru yürüyüşe geçiyoruz. Sırasıyla “Küçük Şeytan – Orta Şeytan ve Büyük Şeytan” olmak üzere 7’şer taş atıyoruz.

14. Gün : MEKKE – ( KURBAN BAYRAMI 3. Gün )
İstirahat sonrası Yatsı namazını müteakip verilecek saatte Lobide toplanarak, Şeytan taşlama görevimizi yapmak üzere Mina’ya doğru yürüyüşe geçiyoruz. Sırasıyla “Küçük Şeytan – Orta Şeytan – Büyük Şeytan” olmak üzere 7’şer taş atarak “Şeytan Taşlama” görevimizi tamamlamış oluyoruz.

15. Gün : MEKKE– ( KURBAN BAYRAMI 4. Gün )
İbadet için Serbest gün.

16-29. Günler : MEKKE
İbadet için serbest günler.

30. Gün : MEKKE
Mekke’deki son günümüz. Kabe’ye son kez giderek (24:00’a kadar) “Veda Tavafı”mızı yapıyoruz.

31. Gün : MEKKE  MEDİNE
Sabah namazı sonrası 06:00’da çantalarımızı Lobiye indiriyoruz. Görevliler otobüsümüze yükleyeceklerdir. Kahvaltıyı müteakip Hac Bakanlığı yetkililerinin Pasaportları getirmesi sonrası, Medine’ye intikal etmek üzere hareket ediyoruz. Öğle namazı ve ihtiyaç molasını müteakip, Medine girişinde Zemzem ve Kumanya dağıtımı sonrası, İstikbal mevkiinde Pasaport teslim işlemlerini müteakip (1-2 saat sürebilir) otobüsümüze verilecek Mürşid ile otelimize hareket. Varışta odalarımıza yerleşme. Çevre tanıtımı ve Peygamber S.A.V. Efendimizi (dışarıdan) ziyaret için verilecek saatte Lobide toplanma ve görevlilerimiz nezaretinde “Ziyaret” sonrası serbest zaman.

32. Gün : MEDİNE
Sabah namazını müteakip Cennetül Baki Kabristan ziyareti.
Sohbet : Yatsı namazını müteakip Medine tarihi anlatımı.

33. Gün : MEDİNE – Ziyaretler
Sabah namazı ve Kahvaltıyı müteakip otel lobisinde toplanma. 07.30’da hareket ile Medine çevresinde bulunan Uhud Şehitliği, İki Kıbleli Mescit, Hendek Harbi’nin cereyan ettiği mahal ve Kuba Mescidi’ni ziyaret. Dönüşte Hurma Hali’ne gidiş ve alışveriş için serbest zaman.

34-39. Günler : MEDİNE
İbadet için serbest günler.

39. Gün : MEDİNE
İbadet için serbest gün. ( Bu gece “Veda Ziyareti”mizi yapıyoruz.)

40. Gün : MEDİNE  İSTANBUL
İbadet için serbest gün. ............ namazı öncesi eşyalarımızı lobiye indiriyoruz. Görevlilerimiz otobüsümüze yükleyeceklerdir. …:…’da ayrılık vakti, Hac Bakanlığı yetkililerinin Pasaportları getirmesini müteakip, Peygamber efendimize ve Medine-i Münevvere’ye hüzünle veda ederek havaalanına intikal ediyoruz. Check in ve Pasaport işlemlerini müteakip …:…'de THY'nin TK….. seferi ile İstanbul'a uçuş. Varış : …:… ( Çıkış Dış Hatlar’dan )

Bir başka PARKUR TUR organizasyonunda buluşmak üzere.

Not: Uçak tahsisine göre, gün sayısı 25-40 arasında olmaktadır.

ÖRNEK HAC PROGRAMI 14 GÜNLÜK (KISA DÖNEM /OTEL TİP )

1. Gün : İstanbul  Cidde

2. Gün : MEKKE
Verilecek saatte Lobide buluşma sonrası, topluca görevlilerimiz nezaretinde Kabe’ye gidiş. Umre ibadetinin yapılması sonrası otelimize dönüş ve serbest zaman.

3. Gün : MEKKE – Ziyaretler (Mekke Trafiğinin açık olması durumunda)
Sabah Kahvaltıyı müteakip 08:00’da Lobide buluşma. Mekke çevresinde bulunan Sevr Dağı, Arafat, Müzdelife, Mina, Şeytan taşlama mahalleri, Nur Dağı, Cennetülmualla kabristanı ve Cin Mescidini ziyaret. SOHBET KONU : İhram ve Yasakları

4. Gün : MEKKE - SOHBET
KONU : Hac Menasiki ve Hac Hazırlıkları

5. Gün : MEKKE
Hac günleri hazırlıkları ve İbadet için serbest zaman

HAC GÜNLERİ
6. Gün : MEKKE - TERVİYE
TERVİYE GÜNÜ / 02:00 – 08:00 arası MİNA’ya çıkış.

7. Gün : MEKKE - ARAFAT

8. Gün : MEKKE – MÜZDELİFE ( KURBAN BAYRAMI 1. Gün )

9. Gün : MEKKE – ( KURBAN BAYRAMI 2. Gün )

10. Gün : MEKKE – ( KURBAN BAYRAMI 3. Gün )

11. Gün : MEKKE– ( KURBAN BAYRAMI 4. Gün )

12. Gün : MEKKE  MEDİNE
Sabah namazı sonrası 06:00’da çantalarımızı odamızın kapısının önüne bırakıyoruz. Görevliler otobüsümüze yüklenmek üzere indireceklerdir. Kahvaltıyı müteakip Hac Bakanlığı yetkililerinin Pasaportları getirmesi sonrası, Medine’ye intikal etmek üzere hareket ediyoruz. Yaklaşık 5-6 saatlik yolculuk sonrası istikbal mevkiinde pasaport teslim (1-2 saat sürebilir.) işlemlerini müteakip otobüsümüze verilecek Mürşid ile otelimize hareket. Varışta odalarımıza yerleşme. Verilecek saatte lobide toplanma; görevlilerimiz nezaretinde çevre tanıtımı ve Peygamber S.A.V. Efendimizi ("Ziyaret" sonrası serbest zaman.

13. Gün : MEDİNE Ziyaretler
Sabah namazını müteakip Cennetül Bâki Kabristan Ziyareti; kahvaltıyı müteakip otel lobisinde toplanma. 08:00’da hareket ile Medine çevresinde bulunan Uhud Şehitliği, İki Kıbleli Mescit, Hendek Harbi’nin cereyan ettiği mahal ve Kuba Mescidi’ni ziyaret sonrası  Hurma Hali'ne gidiş ve alışveriş için serbest zaman. (Bu akşam “Veda Ziyareti”mizi yapıyoruz.)

14. Gün : MEDİNE  İSTANBUL
………….. namazı sonrası eşyalarımızı oda kapısı önüne koyuyoruz. Görevlilerimiz otobüsümüze yükleyeceklerdir. ….:.…’da ayrılık vakti, HAC Bakanlığı yetkililerinin Pasaportları getirmesini müteakip Peygamber efendimize ve Medine-i Münevvere’ye hüzünle veda ederek havaalanına intikal ediyoruz.
Check in ve Pasaport işlemlerini müteakip THY'nin …………. seferi ile ……:.….'da İstanbul'a uçuş.
Varış : …..:……  ( Çıkış Dış Hatlar’dan )

Bir başka PARKUR TUR organizasyonunda buluşmak üzere.

Not: Uçak tahsisine göre, gün sayısı 13-18 arasında olmaktadır.